mitt 2013

varnar redan nu att de flesta bilderna är från mobilen..

Började mitt 2013 med en härlig dag i Hovfjället med några från klassen, en fin dag med mycket skratt. Under Januari månad blev jag även medlem på Sats och började träna mer regelbundet, annars var det en ganska lugn månad för min del.

Februari bestod av många dagar i skidbacken med pappsen och många härliga kvällar med favvosarna Hanna & Isabelle. En spårad kväll men klassen hanns också med men höjdpunkten på månaden var när jag äntligen fick träffa underbara Leian efter 6 månader!

Även denna månad bestod av mycket mys med Hanna & Isabelle, vilket behövdes då en nära släkting gick bort. Tempot i skolan gick i 120 och jag befann mig för det mesta framför skolböckerna eftersom det vankades nationella prov.

Älskade Isabelle fyllde år i början på april så ett firande för henne fick bli en början på årets april. Älskade Siv lämnade oss på jorden, så april var en jobbig månad både när det gällde känslor och skolan. Ångesten för alla prov var på topp och skolböckerna låg i stora högar.
I maj sprang jag & Erica vårruset vilket var en rolig upplevelse. Förberedelser och planering inför Karins student var i fullrulle, endast en månad kvar! Det blev en del biobesök med Hanna & Isabelle, Olympus has falen är en bio jag kan rekommendera! En hel del träning hann jag med även denna månad.

I juni hände det en hel del saker, Karin hade bal och tog studenten. Förövrigt var Karin vackrare än någonsin på sin bal, gaad vad fin hon var! Jag jobbade och fyllde år och avslutade juni med att gå på PIP med massa härliga människor. 

En dag på Liseberg med Hanna & Isabelle började juli månad med. Vi hade kanonväder och humöret var på topp. Många dagar spenderades på Bomstad med sol och framförallt jordgubbar. Älskade mormor fyllde 85år och en vecka i Cypern fick förgylla juli detta år.

De första veckorna i augusti var de sista veckorna på sommarlovet vilket avslutades hemma hos Isabelle med härliga människor. Nellie kom hem från USA, känslan att träffa henne på flygplatsen var otrolig. Tårarna bara rann, bästa känslan! Jag hann träffa älskade Leian och jag började i en ny klass när skolan drog igång. Jag & pappa sprang midnattsloppet vilket var den värsta milen jag har sprungit i mitt liv!

Älskade Hanna fyllde 17år så jag & Isabelle ordnade en middag. Jag började övningsköra och Hanna åkte till Spanien i 5 veckor. En blöt och kall dag lyckades skolan planera in en orienteringsdag, men den lyckades jag ta mig igenom! September var en ganska händelselös månad måste jag säga.

I oktober jobbade jag en del och skolan gick piss om jag ska vara helt ärlig.. Jag kom närmare och närmare de nya i klassen vilket resulterade i att jag fick blir bra vänner. Skolböckerna låg högt över öronen som vanligt och Hanna kom hem efter 5 veckor i Spanien. Jag, Hanna & Isabelle började leta resor till sommaren 2014.

Jag fick glajjor, det var dock inte så oväntat hehe. Resan till Turkiet bokades med Hanna & Isabelle och en avicii biljett var fixad till februari. Några tjejer i klassen började fika varje fredag så det resulterade i en hel del fikande och en hel del pratande. 

Fysik var den enda som fanns med på min fritid under december månad med tanke på slutprovet. Det blev många mysiga adventssöndagar med släkten, både hos farmor och hos farfar. Julen började närma sig och detta år blev det 3 firanden. Den 27 december firade vi Carros födelsedag vilket var en grymt bra och rolig kväll. Det följdes upp med en helg i Trysil och Sälen med pappa och min fasters man, en bra helg med mycket skidåkning. 

Vill tacka alla mina underbara vänner som har funnits där under de jobbiga perioderna under mitt 2013. Det har varit ett år med mycket skratt, tårar och jordgubbar. Så mycket jordgubbar som jag har ätit detta år har jag nog aldrig ätit. Jag lämnar ett grymt 2013 efter mig och ser fram emot ett grymt 2014 med många inplanerade händelser och resor. Love










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar